გასულ წელს ”მილიონერთა კლუბის” ყოველკვირეულ სიაში, რომელსაც ბრიტანული ჟურნალი Drinks International-ი და კომპანია Euromonitor International-ი აქვეყნებს, 152 საერთაშორისო, რეგიონული და ლოკალური ალკოჰოლური ბრენდი მოხვდა.
ეს იმათი ნუსხაა, რომლებიც მინიმუმ ერთი მილიონი კეისის (პირობითი 9-ლიტრიანი სათავსი) ოდენობით იყიდება.
საუბარი, რა თქმა უნდა, მხოლოდ ოფიციალურ სტატისტიკაზეა. რამდენი მილიონერია ”არალეგალებს” შორის, არავინ იცის.
არყის ბრენდებს ამ სიაში 42 ადგილი დაეთმოთ. 15 წლის წინ მხოლოდ 4 იყო. ამგვარად, შეიძლება ითქვას, რომ არაყი ძლიერ ალკოჰოლურ სასმელებს შორის მეორე გლობალური კატეგორიაა ვისკის შემდეგ.
მაშ, ასე 20 ყველაზე პოპულარული არაყი მსოფლიოში:
1. Smirnoff (Diageo) - 25,70 მლნ. კეისი;
2. მწვანე მარკა (კომპანიების ჯგუფი ”რუსული ალკოჰოლი”) - 11,97 მლნ. კეისი;
3. Absolut (Pernod Ricard) - 10,73 მლნ. კეისი;
4. ჰორტიცა (ჰორტიცა) - 9,60 მლნ. კეისი;
5. Nemiroff (უკრაინული კომპანია Nemiroff) - 8,55 მლნ. კეისი;
6. პურის ძღვენი (კომპანიების ჯგუფი «ბაიადერა») - 6,63 მლნ. კეისი;
7. ხუთი ტბა (ციმბირული ალკოჰოლური ჯგუფი) - 6,54 მლნ. კეისი;
8. Ansolwent (CEDC) - 4,18 მლნ. კეისი;
9. Grey Goose (Bacardi) - 3,60 მლნ. კეისი;
10. Skyy (Gruppo Campari) - 3,15 მლნ. კეისი;
11. Parliament (CEDC) - 3,08 მლნ. კეისი;
12. Finlandia (Brown-Forman) - 3,05 მლნ. კეისი;
13. Starogardzka (Belvedere) - 3,01 მლნ. კეისი;
14. Sobieski (Belvedere) - 2,75 მლნ. კეისი;
15. წეროები (კომპანიათა ჯგუფი «რუსული ალკოჰოლი») - 2,55 მლნ. კეისი;
16. Wyborowa (Pernod Ricard) - 2,32 მლნ. კეისი;
17. ბელენკაია (ჯგუფი «სინერგია») - 2,25 მლნ. კეისი;
18. იამსკაია (კომპანიათა ჯგუფი «რუსული ალკოჰოლი») - 2,16 მლნ. კეისი;
19. რუსული სტანდარტი - 2,10 მლნ. კეისი;
20. Svedska (Constellation Brands) - 2,10 მლნ. კეისი.