|
მთავარი » ენციკლოპედია

ორგი ლეონიძე (1899-1966)
ქართული პოეზიის ბერმუხა გიორგი (გოგლა) ლეონიძე დაიბადა 1899 წლის 27 დეკემბერს სოფელ პატარძეულში, სახალხო მასწავლებლის ოჯახში. პოეტის მამას უსწავლია გორის საოსტატო სემინარიაში ვაჟა-ფშაველასთან ერთად, რომელთანაც ახლო მეგობრობაც ჰქონია. დედას ჩაუნერგავს პოეტის გულში ქართული მწერლობისა და საქართველოს ისტორიის სიყვარული. დედის წყალობით ექვსი წლის გიორგი უკვე დამოუკიდებლად უკითხავდა წიგნებს თანატოლებს. «ნინოწმინდა პალატები მეფეთა, გალავანი-ჯამი აქაფებული»- ამბობს ერთგან პოეტი და ჩანს, როგორ ეამაყება ისტორიულ სოფელს რომ უკავშირდება მისი წარმომავლობა დედის მხრივ. სოფელი პატარძეული ივრის სანაპიროთი კი ყრმობას მარადჭაბუკს ხდის. თბილისში გიორგი 1907 წელს ჩამოვიდა; ჯერ სასულიერო სასწავლებელში, შემდეგ კი სემინარიაში სწავლობდა, 1919 წლიდან კი თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტია. გოგლამ ლექსების წერა ბავშვობიდან დაიწყო. რიყიანი და ხმიანი იორი მასწავლიდა ქართული ლექსის მუსიკასო,-იგონებდა პოეტი და დასძენდა,-ივრის წნორებს ვუკითხავდი ჩემს პირველ ლექსებო. პირველი ლექსი „მცხეთა" ყრმობის ჟამს გამოაქვეყნა (1911, გაზეთ „სინათლე"). ერთი წლის შემდეგ ლექსი უძღვნა ვაჟა-ფშაველას, რომელიც საპასუხო ლექსით (1912, დაიბეჭდა გაზეთ „განათლებაში") გამოეხმაურა პოეტს. 1912 წლიდან ლეონიძის ლექსები სისტემატურად იბეჭდებოდა ჟურნალ-გაზეთებში, თუმცა პოეტი თავისი შეგნებული სამწერლო მოღვაწეობის დასაწყისად 1915 წელს ასახელებდა. ამ წელს დასტამბულ ლეო
...
კითხვის გაგრძელება »
|

10 წამია რაც გაგიცანი 9 წამი არის რაც გავიხარე 8 არის წამი ვიგრძენი ტანი 7 წამის წინ შიგ ჩავიღვარე 6 გავიდა -წამება ექვსი 5 წამში გაჩნდა შენდამი ლექსი 4 უაზრო უშენო წამი 3 ჯერ პირჯვარი ,თვალებზე ნამი 2 წამში ხდება შეტევა გულის 1 წამში სკდება გულის ფიცარი 10 წამია რაც გაგიცანი საუკუნეა რაც შეგიყვარე
როცა პირველად შენი თვალები, ჩემს თვალებს შეხვდა, მახსოვს ვილოცე. როცა პირველად გვერდით დაჯექი, - სიზმარი ახდა და გავიოცე.
როცა პირველად მზერა მესროლე, თან გამიღიმე, მაგრად დავიბენ. ვიფიქრე შენგან არა მინდა რა! მე თვითონ ჩემს თავს ფეხქვეშ დაგიფენ.
როცა მომმართე ენა დამება, შენ დემონი ხარ, თუ თვით განგება? რომ გამიცინე, წამსვე დავთვერი და არ მახსოვდა სხვა არაფერი.
როცა შემაქე, გულში ვიყვირე როცა წახვედი ლამის ვიტირე. ხვალ არ შემხედავ? არ გავიოცებ მაინც მიყვარხარ, შენზე ვილოცებ
მე შენ მოგიძღვენი ნაზი აკორდები, გაჩუქე სიტყვები და არა ვარდები… როგორ ვიფიქრებდი ასე აგორდები? როგორ ვიფიქრებდი ასე ავარდები?
ცხოვრება -ჩოგბურთი. გავცვითე კორტები. თვალები დავხუჭე, გავხსენი კარტები… მე ხომ მოგატყუე, რატომ არ მშორდები?! მე ხომ მოგატყუე, რატომ არ მწარდები?!
ჩემი სიცოცხლეა ყვითელი ფოთლები, თოვლი და ტალახი, შავ-თეთრი კადრები… მე ჩავიფერფლები, მე ჩავიბოთლები… მე შენ არ გჭირდები, მე არ გეკადრ
...
კითხვის გაგრძელება »
|

По собственным утверждениям, родился в Киеве в 1903 г. (справочная литература указывает на Бердичев, что неверно - найдены метрические книги киевских евреев, в которых зафиксировано рождение Владимира, его братьев, сестры, дяди Александра и отца Самоила - все они родились в Киеве [статьи и исследования Ю.Зильбермана]), в семье инженера и предпринимателя Самоила Иоахимовича Горовица, который в свою очередь был сыном киевского купца первой гильдии Иоахима Горовица. В Киеве еще в пятидесятых годах XIX века появился дед Владимира — Иоахим (Аким) Горовиц, который к семидесятым годам стал киевским купцом I-й гильдии (что позволяло ему селиться за пределами черты еврейской оседлости), а в 1875 г. даже был избран одним из директоров киевского отделения Императорского русского музыкального общества. Его жена — Регина Аароновна (урожденная Сенсор), по свидетельствам биографов, была пианисткой. Документы свидетельствуют, что она была записана «членом-посетителем» Киевского отделения ИРМО еще в 1873 г. Оба сына — Александр (дядя) и Самуил (отец) Владимира получили высшее образование: Александр окончил Киевское музыкальное училище и Московскую консерваторию (по классу А. Н. Скрябина), Самуил — физико-математический факультет Киевского университета Св. Владимира. Документально рождение В. С. Горовица 1 октября 1903 в Киеве подтверждено в кн. Ю. Зильбермана и Ю. Смил
...
კითხვის გაგრძელება »
|

საერთაშორისო კონკურსების ტრადიციად იქცა პროგრამაში ერთი სავალდებულო ნაწარმოების ჩასმა, რაც შესაძლებლობას აძლევს ჟიურის, შეაფასოს თანაბარ პირობებში ჩაყენებული შემსრულებლები.
პიანისტთა თბილისის IV საერთაშორისო კონკურსის II ტურის სავალდებულო ნაწარმოების სახით ნოდარ გაბუნიას 1962 წელს შექმნილი "იმპროვიზაცია და ტოკატა" შეირჩა. ნომინაციაში - "ქართველი კომპოზიტორის სავალდებულო საკონკურსო ნაწარმოების საუკეთესო შესრულებისათვის" - პრემია გაიცემა ცალ-ცალკე, უცხოელი (ნოდარ გაბუნიას სახელობის პიანისტთა ეროვნული კონკურსის მიერ) და ქართველის პიანისტებისათვი (კორპორაცია BAGEBEY CITY GROUP-ის მიერ).
"ნოდარ გაბუნია საოცრად ნიჭიერი კომპოზიტორია, რომლიც მხოლოდ ახლა იმკვიდრებს მისთვის განკუთვნილ ადგილს. მე თამამად შემიძლია ვთქვა, რომ მისი მუსიკის დრო დადგა" - აღნიშნა თბილისის კონსერვატორიის პროფესორმა, მუსიკისმცოდნემ ლიდია გოგუამ. ნაწარმოებში იგრძნობა, როგორ გაარღვია მუსიკამ საბჭოთა რეჟიმის მიერ ჩამოფარებული კულტურული "რკინის ფარდა" გასული საუკუნის 60-იან წლებში. ქართული რიტმებისა და ინტონაციების მიღმა იგრძნობა, რომ ახალგაზრდა ნიჭიერი კომპოზიტორი უკვე იცნობდა მის თანამედროვე დასავლურ მუსიკალურ სამყაროში მიმდინარე მოვლენებს, რაც "იმპროვიზაციასა
...
კითხვის გაგრძელება »
|

2004 წელს თბილისის ზაქარია ფალიაშვილის სახელობის ცენტრალური სამუსიკო სკოლის დამთავრების შემდეგ სწავლა განაგრძო ვანო სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორიაში ( პროფ. თენგიზ ამირეჯიბი). ამჟამად ხატია ბუნიათიშვილი ვენის მუსიკისა და საშემსრულებლო ხელოვნების უნივერსიტეტის სტუდენტია(პროფ. ოლეგ მაიზენბერგი).
6 წლის ასაკიდან ეწევა საკონცერტო მოღვაწეობას — როგორც სოლო, ასევე ორკესტრებთან ერთად. 1999 წლიდან არაერთი კონცერტი გაუმართავს ავსტრიაში, შვეიცარიაში, საფრანგეთში, იტალიაში, გერმანიაში, ბელგიაში, პოლონეთში, ჩეხეთში, დანიაში, რუსეთში, უკრაინაში, ისრაელსა და აშშ-ში. მისი კონცერტები იმართებოდა ისეთ ცნობილ დარბაზებში, როგორიცაა: კარნეგი-ჰოლი (ნიუ-იორკი), პარიზის Champs-Élysées-ს თეატრი , ლუვრის აუდიტორიუმში , Salle Cortot, Salle Gaveau, ვენის Konzerthaus და Musikverein , მონაკოს ოპერა, სანკტ-პეტერბურგის ფილარმონიის დიდი დარბაზი, თბილისის ოპერისა და ბალეტის თეატრი და სხვ.
ხატია მონაწილეობდა ისეთ მნიშვნელოვან ფესტივალებში როგორიცაა: "Verbier Festival", "Progetto Martha Argerich", "Menuhin Festival Gstaad", "Sommets Musicaux de Gstaad" "Musicales de Compesières "შვეიცარია, გიდონ კრემერის "Internationales Kammermusikfest Lockenhaus” (ავსტრია), საერთაშორისო მუსიკალური "Elba isola musicale d’Europa” - იტალია (თავმჯდომარე იური ბაშმეტი), "Les nouveaux Solistes aux Serres d’Auteuil" (პარიზი), "Chamber Music Co
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
კალენდარი
« ივნისი 2025 » |
ორ |
სამ |
ოთხ |
ხუთ |
პარ |
შაბ |
კვ |
| | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|