22:37 ”ძველი” და ”ახალი” ქართველები. | |
ამ კვირაში ხელისუფლებამ ახალი ჯილდო დააწესა. ეგრეთ წოდებული ”ბრწყინვალების საპრეზიდენტო ორდენი”, რომელიც 8 აპრილს სხვადასხვა პროფესიის 16 ადამიანს - მათ შორის, მწერალ გურამ დოჩანაშვილს, კონსერვატორიის რექტორ მანანა დოიჯაშვილს, ექიმ ფრიდონ თოდუას - გადაეცა... დაჯილდოების ცერემონიალის დასრულების შემდეგ პრეზიდენტი დაესწრო გახსნას ხალხური და კლასიკური მუსიკის ყოველწლიური ფესტივალისა, ”აღდგომიდან ამაღლებამდე”... კონცერტის დასრულების შემდეგ ”ბრწყინვალების საპრეზიდენტო ორდენი” მიხეილ სააკაშვილმა საქართველოს კათალიკოს-პატრიარქს, ილია მეორეს გადასცა...მანამდე ფილარმონიაში ილია მეორის, ამჯერად როგორც კომპოზიტორის, ნაწარმოები შესრულდა - იანო ალიბეგაშვილმა იმღერა პატრიარქის ”ავე მარია”, თბილისის სიმფონიური ორკესტრის თანხლებით.
. რა თქმა უნდა, ის, რასაც ”მაღალი მოდა” ჰქვია, ”მასებს” არსად ეკუთვნის, მაგრამ საქართველოში (და, შესაძლებელია, რუსეთში) ”მაღალი მოდის” მესაკუთრეთა კასტა მაინც განსაკუთრებულია - ესაა თავად დიზაინერების, ჟურნალისტებისა და პოლიტიკოსების ”ტრიადა”, ეგრეთ წოდებული ”ცნობადი სახეების” ერთობლიობა, რომელიც თითქმის 90-იანი წლების დასაწყისში შეიქმნა და დღემდე არ თმობს ძალაუფლებას... ზოგჯერ მათ ”ახალ ქართველებსაც” უწოდებენ, როგორც ჩანს, იმის გამო, რომ ეგრეთ წოდებული ”ოტკუტიურის” შეძენის ფუფუნება მხოლოდ ამ წრეში აქვთ... სხვათა შორის, ტელეკომპანია ”იმედის” იმ გადაცემაში, რომელიც ახლახან დასრულებულ მოდის კვირეულს მიეძღვნა, ეს ცნობადი სახეები სიამოვნებით საუბრობდნენ იმაზე, თუ რა ეცვათ და, რაც მთავარია, რომელი დიზაინერის ტანსაცმელი ეცვათ... ზუსტად ისე, როგორც ”ოსკარის” წითელ ხალიჩაზე... იმდენად ”ზუსტად ისე”, რომ შეიძლება გეფიქრათ, რომ ეკრანზე ”წითელი ხალიჩის” პაროდია თამაშდება. ამას ემატება სოციალურობის გრძნობის დეფიციტიც, რაც კულტურის საზღვრებს კიდევ უფრო ავიწროებს. ”ახალი ქართველები” - ის ხალხი, ვინც ცნობადი სახეების გალერეას ქმნის - დიდი ხანია აღარ არიან ”ახლები”... მაგრამ ჯერჯერობით ისევ ეს ხალხი გამოხატავს პოსტსაბჭოთა საქართველოს ელიტას - პოლიტიკოსები, ჟურნალისტები, არტისტები. საზოგადოების ინტერესით თუ ვიმსჯელებთ, პრეზენტაცია პაატა ქურდაძის წიგნისა ”ფსიქოდელიური ქრონიკა 2009” კვირის კულტურული ცხოვრების ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მოვლენა გახდა. პრეზენტაციამდე პაატას ვკითხეთ, როგორ აისახება სოციალური თანასწორობის იდეა ფრანგულ კულტურასა და ყოფაში. მან ერთი მაგალითი გაიხსენა - ბარჟაზე ცხოვრების მოდა პარიზში: ადამიანები, რომლებიც სიხარბეს ებრძოდნენ, ბარჟაზე გადასახლდნენ და იქვე თავიანთი იაფფასიანი, პატარა პეჟოსთვის იპოვეს ადგილი. | |
|