01:31 ვულკანს "მეტი შეუძლია" თუ კომპიუტერს. | |
ვულკანური ფერფლით თვითმფრინავებისთვის მიყენებული ზარალი არასრულყოფილმა კომპიუტერულმა პროგრამამ გააბუქა -ევროკავშირის მოხელეები დღეს უკვე ასე ლაპარაკობენ. ევროკომისიის სატრანსპორტო კომისიის გენერალურ დირექტორ მათიას რუეტეს სენსაციური ინფორმაცია "ფაინენშლ ტაიმსმა" გაავრცელა. თურმე კომპიუტერული პროგრამა არასრულ სამეცნიერო მონაცემებსა და არსრულყოფილ ალგორითმებს ეყრდნობოდა. სხვადასხვა კომპანიების მიერ შესრულებულმა 40-მდე სატესტო ფრენამ აჩვენა, რომ ფრენისთვის რისკი ნაკლები იყო, ვიდრე ამას კომპიუტერული მოდელები აღწერდნენ. სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის ექსპერტთა შეფასებით, ვულკანის ამოფრქვევამ საავიაციო მრეწველობას გაცილებით დიდი ზარალი მიაყენა, ვიდრე აშშ-ში 2001 წელს 11 სექტემბრის ტერაქტმა. სააგენტოს ხელმძღვანელმა სახელმწიფოების ხელმძღვანელებს მოუწოდა, უსაფრთხოების ზომების მკაცრი დაცვით, სასწრაფოდ "გახსნან ცა", ვინაიდან ავიაკომპანიები ყოველდღიურად $250 მლნ-ს ზარალობენ. მისი განმარტებით, ვულკანური ფერფლის მავნებლობის გამო ფრენების შეზღუდვა მხოლოდ თეორიაა და და არა არის ფაქტებზე დაფუძნებული. ეს ქარხანა მსოფლიოში BMW-ის X5 და X6-ის მოდელების ერთადერთი მწარმოებელია და დღეში დაახლოებით 600 ავტომობილს ამზადებს. ბოლო დროს, მოთხოვნილების ზრდის გამო, ნაწილების მიწოდება საჰაერო გზით ხდებოდა და არა საზღვაო ტრანსპორტით. საავიაციო ფრენების შეჩერებამ საავიაციო საწვავის მოხმარების მაჩვენებელი დღეში 1 მლნ ბარელით შეამცირა, ეს კი ნავთობის მსოფლიო მოხმარების 1%-ზე მეტია. საქართველოს ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში "გვამშვიდებენ", რომ ნავთობის გაიაფება დროებითი მოვლენა იყო და საავიაციო მიმოსვლის აღდგენის კვალობაზე, ნავთობის ფასმა კვლავინდებურად ძველი პოზიციების დაბრუნება დაიწყო. | |
|